Bir kez daha uyumayacağız!

25 Mart 2010 | 19:47

177 yorum

43681 okunma

Bizler Teksaslılar ve tüm Bursaspor taraftarları stadyum ile ilgili olarak, olduğu söylenen ama bir türlü somutlaşamayan gelişmeleri yıllardır takip ediyoruz. Yeri geldiğinde verilen sözlerle umutlanıp sevindik, yeri geldiğinde ise gelen haberlere ve yaşanan gelişmelerle üzüldük. Ama bu seferki yenilir yutulur cinsten değil.Resmen uyutulduk!

Yerel seçim döneminde, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan adayı olan ve şimdinin başkanı Recep Altepe'nin, stadyumun yerinde yeniden yapılacağı konusundaki vaatleri hepimizce takdir görmüş ve Altepe bu yolla oylarının üstüne fazlasıyla bir oy daha eklemişti. Ancak, zaten siyasi arenamızın en iyi uyguladığı politika olan ''sözden dönme ve bahane türetme'' politikası bu alanda da her alanda olduğu gibi bizleri buldu. Şimdilerde görüyoruz ki, verilen sözler unutulmuş, stadyumun yerinde yapılması kararı bozulmuş ve Bursaspor camiası Veledrom dayatmasıyla karşı karşıya bırakılmaya çalışılıyor.
''Gerçek Bursasporlu'' sloganlarıyla başkan koltuğuna oturan, seçim vaatlerinde ''yerinde yapılacak bir stadyum'' konusunu ana propaganda unsurlarından birisi belleyen bir kişinin ağzından böyle bir haberi almak bizlere her şeyden önce üzüntü verdi.

Başbakan Erdoğan'ın Bursa'da verdiği stadyumun taşınması ile ilgili demeç sebebiyle stadyumumuzda verilen tepki üzerine tribünlerde estirilen gözaltı rüzgarının ardından zaten bu tür bir gelişmenin olması bizleri şaşırtmayacaktı, ki şaşırtmadı. Tribünlerde ve camiada buna tepki verecek potansiyelde olan kişi ve gruplara karşı yapılan bu sindirme gözaltılarının ardından sandılar ki bizler buna tepki vermeyeceğiz ve sinenler gibi sineceğiz.

Bir şeyi unuttular, yani Bursaspor taraftarının bu şehrin en büyük sivil toplum yapılanması olduğunu ve sesinin takımının menfaatine karşı yapılacak her türlü girişime karşı en gür biçimde çıkacağını göz ardı ettiler.

Ve ne gariptir ki, takım elbiseleri içinde kendisini çok akıllı zanneden bazı yerel yöneticiler stadyumun taşınmasına gerekçe olarak gösterdikleri ulaşım sıkıntısı, mevcut bölgenin kapasiteyi kaldıramayacak oluşu gibi bahanelere bizlerin inanacağımızı zannettiler. Gerçek sebebin, her alanda yürütülen peşkeş ve rant politikasının, stadyumun kentin merkezi bir bölgesinde oluşu ve bu bölgede de bu politikanın uygulanmak istenmesi olduğunu bizlerin göremeyeceğimizi ve görsek de buna sesimizi çıkaramayacağımızı sandılar.
Ama dediğimiz gibi, YANILDILAR!

Sesimiz bundan sonra daha gür çıkacak. Ne takımımızın menfaatlerinin, ne klüp ve de taraftar bazındaki anılarımızın ne de stadyumumuzun isminin ranta ve siyasi politikalara peşkeş edilmesine seyirci kalmayacağız.

Bir kez daha uyumayacağız! Uyutamayacaklar, sindiremeyecekler.

Tüm Bursaspor taraftarlarına çağrıda bulunuyoruz;
Gelin bir olalım, onbinler olalım! Stadyumumuza ve tarihimize sahip çıkalım!


 

    • Ferdi
    29 Mart 2010 | 10:34
    Stadımızın yerinde otelde istemiyoruz avm de stadımızı yerinde istiyoruz. Kimseye yedirmeyiz bu stadı . Galata saray olipiyatta maça gittiği sene kaçıncı oldu görün işte herkes evinde rahat eder bizde öyle sonradan Bursasporlu olanlar şampiyonluk gazınla Bursayı destekleyenler yalakalık olsun diye herşeye evet diyenler çıkın aradan da Bursasporlular stadını evini kimseye vermez.
    • Halit
    29 Mart 2010 | 09:47
    Bir . Bursasporlu olarak düsüncem satadın yerinde olmasıdır burası bizim evimizdir tarihimizdir siz hala hangi zihniyetle baska yerde yapılsın diye yorum yapıyorsunuz anlamıs değilim bizim burda anılarımızı 1dk gözden cıkartıyorsunuz bu stadı istedikleri zaman 50bin kişilik bile yerinde yapabilirler hala farkında değilmisiniz size en basit örnek fenerin stadı adamlar yerinde yaptı bizim ki niye olmasın herkes kendine gelsin yazık valla nasıl böyle sacmalıklara kanıyorsunuz uyanın millet tarihimize sahip çıkalım
    • Thegaragesix
    29 Mart 2010 | 01:20
    Arkadaşlar sağlam yerlerdn aldıgım bilgilere gore stad acemlerde kesin gibi. Bazıların çıkarları için . Uyuma . Bursa karşı çık
    • Vedat Akcakoca
    29 Mart 2010 | 00:13
    O stadyumu ve kültür parki satacak birilerine peskes cekecek adam daha anasindan dogmadi. Kültürpark Bursaspora destek olsun diye yapildi. Haydi Atatürk stadyumunu yikin. Haydi kultur parki once yesil yalan diye ilan edin sonra buyuk bir alisveris merkezi yapin. Siz Bursa halkini salakmi sandiniz. Recep altepe sakin yakinda dilencilik yapmaya baslama Bursada. Bursa halki salak degil. Cezani verirler sandikta. Sana bütün Bursa güvenmisti. Tek bir sözüne stadyum yerinde yapilacak demistin. Bursa halki sana güvenerek güvenmedigi partiye oy verdi yaziklar olsun recep altepe
    • Göksel Çakır
    28 Mart 2010 | 16:55
    Hayırlı olsun yeni stad veledromda olacak
    • Komando Texas
    28 Mart 2010 | 09:39
    Stad yerinde olacak okadar delikanlı adam sözünde durur başkan altepe gerçek Bursasporluysan tabe
    • Yunus
    28 Mart 2010 | 02:03
    Sevgili kardeşim sana tamamen katılıyorum. O stadda bende 2 sene önce kasımpaşa maçını izlemiştim. O stad bir kere olimpiyatlar için yapılmış stadyum. Tiriübünleri sahaya çok uzak,üstelikte yayvan,rüzgar kesicileri yok denecek kadar zayıf,üstelikte mevkisi çok kötü bir yerde,zemini yüksek,üstelikte trakyaya çok yakın,seniinde bildiğin üzere yurdumuza genelde soğuk hava dalgaları trakya üzerinden gelmekte bu yüzden istanbulun havası çok kısa sürede değişir,takımları gibi çok oynaktır,bir semtinde kar yağarken diğer bir semtinde hava güneşilktir. O stad emin ol ağustos ayında bile soğuk rüzgar alır. Bilmiyorum sen ne düşünüyorsun ama ben bizim stadımızın veledroma yapılması tarafındayım. Sebebine gelince öncelikle Bursayla özdeşmiş olan kültürparkımız zarar görmeyecek ,kent içinde böyle yeşil bir alanın kalması çok güzel bir durum. Hali hazırda bir çok ilde değil kent merkezinde kenarlarında bile böyle bir doğal oksijen deposu bir alan yok. 2. Eski stad yerinde kalacak yeni yapılan stadımızda 43 bin kapasiteli olup Bursaya,Bursaspora vede büyük taraftarına yakışır ihtişamda olacak. Bunu inkar etmek ne oluyor anlam veremiyorum. Kaldıki şimdiki stadımıza sadece altıparmak,çarşamba ve muradiyedenmi taraftar geliyor,işte benim evim ortapazarda stadyum yaya 10 dakika ama Bursanın gelişiminde önemli rol alacağına inandığım stadın veledroma yapılmasını istiyorum. Istiyorumki bizden küçük kentler ve semt takımlarının kapasitesinin altında kalmasın vede uluslararası bir müsabaka deyince tereddütsüz Bursanın adı geçsin. Bursa her şeyin en iyisine layık güzel ve özel bir kent . Selam eder sevgilerimi sunarım.
    • Üni-texas
    28 Mart 2010 | 00:41
    Stadımızı yine peşkeş çekiyorlar hem de bunu sinsice tam da Bursasporumuz ligin zirvesindeyken yapıyorlarki kimse sesini çıkaramasın. Bunların amacı seçimlerden önce de belliydi. Amaçları Bursamızın en değerli arsalarını kendi yakınlarına peşkeş çekmek. Bunu yaparken de stadı mevcut yerinde büyütemiycekleri yalanını atıyorlar ortaya. Aböyle yaparak biz Bursalıları aptal yerine koyuyorlar. Arkadaşlar lütfen bana inanmıyorsanız açın googledan avrupadaki stadları yüz ölçümlerine etrafındaki otoparklar dahil kapladığı alanlara bakın. Bir de mevcut Atatürk stadyumunun kapladığı alana bakın. Ki bu belediye başkanı kültürparktan da bir miktar alanın stada kaydırılacağını söyledi. Ama o neler söylemedi ki? Seçimlerdn hemen sonra kazmanın vurulacağını söyleyen altepe şimdi uzun bir süre oyaladı Bursa kamuoyunu. Şimdi kalkmış stadı yerine yapamıyıoruz diyor
    . Çok merak ediyorum acaba mevcut stadın yerine ne yapacaklar. Kim bilebilir belki de mevcut stadın yerine yapılacak binaların planları bizim stadımızın planlarından daha önce hazırlanmıştır. Ve büyük bir olasıdır ki Türkiyenin her yerinde olduğu gibi bu binaları da kendi akrabalarına ve de yandaşlarına yaptırtacaklar. Ama bunlardan hiç korkmuyoruz çünkü bizler bu memleketin ölmez bekçileriyiz. Gün gelecek hesap dönecek.
    • Inadınaa Texas Texas
    27 Mart 2010 | 22:49
    Bizzz Bursaspor için heryeree giderizzz ömer asaf . . . Cocukk oyuncağına çevirdinizz işiii ben anlamammm stad yerindeee kalacakk okadar yoksaa gereken tepkiyii en kısaa zamanda verirrizz ozaman görürsünüzzz ! ! ! ! !
    • Ömer Asaf
    27 Mart 2010 | 17:37

    birkere bir Bursali olarak veledromla istanbul olimpiyat stadinin bölgesini kiyaslaman son derece yanliş,olduğu gibi sirf muhalif olmak için negatif düşünce belirtmişsin. Madde bir Atatürk olimpiyat stadi düne has değil ağustos ayindada rüzgar alan soğuk esintili bölge sebebine gelince orasi istanbulun avrupa yakasinda üstelikte ülkemize genellikle soğuk hava dalgasinin ilk girdiği trakya bölgesine yakin vede yüksek bir mevkide yapilan bununla beraber fiziki koşullari futbol için uygun olmayan adindanda belli olduğu üzere olimpiyat amaçli yapilan seyircilein izleme zorluğu olan rüzgar kesme panellerinin yetersiz olduğu yayvan tipli bir tirübün yapisinda olan stad. Gelelim bizim veledroma inşa edeceğimiz stada bir keresinde bu stad ne özlüce,ne vakifköy,ne görükle,ne kestel nede senindediğin gibi soğuk ve ayaz olacak şekilde uludağda inşaa edilen bir stad değil. Eski stadla arasi sadece ve sadece 3,5 km yok sen hala bu bilgileri duyduğun halde arkadaş orasi uzak ben gelemem diyorsan,senin keyfin bilir bende senin Bursasporluluğundan şüphe duyarim. Bak dün akşama ligtv kiskançliğindan tüm ülkeye o ambiyansi göstermeye eli gitmedi. Veledroma yapilacak stad birkeresinde senin salladiğin gibi olimpiyat tipinde olmayacak. Tirübünler sahaya yakin olacak. Vede çok süper bir stad olacak. Ama sen yinede gelme. Senin gibi düşünen tiplerin faydasindan çok zarari olur. Bursamizin büyüklüğünü,Bursasporumuzun büyüklüğünü,lider takimin büyük ve lider taraftarina 43 bin kapasiteli stadi çok görmeye hakkin yok. Dünkü maç Bursada vede o kapasitede bir stadda oynanmiş olsaydi stadda acaba bir tane boş yer kalirmiydi,üstelikte maç iş gününde yani cuma günü oynaniyor,tüm talebeler okulda iken. Her kes işine bakacak bu stad veledroma olacak. Bundanda Bursamizin çok kazanci olacak. Semt takimlari bile 50 bin kapasitenin altinda stad inşaa etmiyor. Ondan sonra vizildamaya başlarsin yok biletler pahali,yok kombineler çok fahiş fiyatta,yok bilet bulamiyoruz,yok karaborsa,yok erken saatlerde siraya giriyoruz,yok kizlarimizi eşlerimizi kiz arkadaşlarimizi kiz kardeşlerimizi maça getiremiyoruz kapilarda sikişiyoruz giriş çikiş zor diye ondan sonra nerde başari diye bağirirsin. Şu anda stadin yer konusu bitti. Tek odaklanacağimiz şey takimimiza yapacağimiz her türlü destek vede her zaman olduğu gibi koşulsuz destek vede o kör olasi istanbul ipotekli şampiyonluğu Bursaya taşimak. Tek hedef bu. Stad konusu artik,üst bürokratlarin veya sadece sn. Belediye başkanimizindir. Sn. R. Altepe kulübe maddi yardim bulurken bravo recep başkan,3. 5 km ileriye stad yapacağiz deyince uğultu yok yok buna müsade edilemez. Stad veledroma yapilacak vede Bursamizin gelişimine vede tanitimina katki sağlayacak. Şunuda kafaniza sokun 40 binin altindaki stadlar da birakin finali,yarifinali ,çeyrek final dahi oynatilmiyor. Yani itibar görmüyor sinifsiz bayaği stad tiplemesinde oluyor. Haydi Bursam konusu dahi olmayacak bu tür boş söylemlerden vaz geçelim vede elimizde puan farki vede liderlik unvani varken bunun sonunu şampiyonlukla taçlandiralim. Bursa ve Bursali büyüktür her zaman ufkunuzu geniş tutun tüm dünaya Bursamizi taniyacak.
    • Mert
    27 Mart 2010 | 13:43
    Forzatimsah sana sonuna kadar katılıyorum. 3 günde stadyumun yerini kimse değiştiremez. 3 sene direndik, 3 günde mi vazgeçelim ?
    • Ergun
    27 Mart 2010 | 11:21
    İşinize gelen yandaş yorumlari yayinlayip,karşi yorumlari yayina sokmamak adaletlimi. Yazılı basın yakında bunu gündeme alınca ipliğiniz pazara çıkacak merak eymeyin. Istanbul mağlubiyeti hayırlı olsun ,başardınız.
    • Crocodiles
    27 Mart 2010 | 10:50
    Öncelikle bu bildiriyi yayımlayan texas ailesine sonsuz teşşekkür ederim. Ne mutluki gerçekleri görebilen ve Bursamızın,Bursasporumuzun menfaatlerini gerçek anlamda koruyabilecek gerçek bir taraftara sahip bu şehir. Konuya dönecek olursak eğer belediyenin en büyük koltuğuna yalan vaatlerle oturmuş olan recep altepe beyefendinin? ! Yapmış olduğu yanlışları görürüz. Bu koltuğa oturabilmek ve yeri ve zamanı geldiğinde Bursamızın en güzel arazilerini peşkeş çekebilmek için bizlere bu stadın kesinlikle buraya yapılacağını söyledi tabi bu söylemiyle oylarını büyük ölçüde genişletti. Ancak ne hikmetse Bursasporumuzun almış olduğu başarıların hemen ardından bu talihsiz açıklamayı yaparak esas nniyetini ve partisinin Bursamız hakkındaki esas niyetlerini belli etti. Büyük bir ihtimaldirki veledrom civarındaki arazileri vatandaştan ucuza toplattı yandaşlarına ve şimdi diyorki stadın yeri burası olacak. Tabi bir de mevcut stadımızn yerine de yapmayı düşündükleri avm büyük gökdelenler var. . Tabiki bu yapılar da yandaşları badem bıyıklılara yaptıracaklar. Sebep olarakta trafik sorununu gösteriyor. Nasıl bir ülkede yaşıyoruz? Ne biçim bir ülkede yaşıyoruz ki bir belediye başkanı mevcut trafiği düzeltemiyor ve mühendisler yeteri kadar alana sahip olmuş olsa bile stadımızı büyütemiyorlar. Sen bu koltuğa bu taraftar sayesinde geldin . Bu taraftara verdiğin hiçbir sözü tutmayacaksın bu belli oldu. Ancak şunu bil;senin yapmış olduğun şark kurnazlığını bu taraftar ,bu şehir yutmaz. Uyutamazsın. Tam şampiyonluk öncesi yapmış olduğun bu akıl karıştırma planları senin bu koltuktaki son günlerini yakınlaştırır. . Çekin ellerinizi Bursamızın ve de Bursasporumuzun üzerinden.
    • Forza Timsah
    27 Mart 2010 | 02:57
    Biz bu sene başarı var deyip susarsak, önümüzdeki yılları hesaba katmazsak bi daha bu başarıyı rüyamızda görürüz. . . Dünyada bi çok stad ek alan olmaksızın 20 binden 30-35 bine çıkarılabilirken, bizim mühendisler nedense 32 bin den 40 bine çıkaramıolar. . . mevcut stad+kapalı spor salonu+kültürparkın bir bölümünden 40. 000 kişilik stad yapılamıosa, o mühendisler gitsin kumdan kalelerr yapsın, oyun oynasın. Cidi işleri profesyonel mühendislere yaptırsınlar. . .
    • Rıza Özer
    26 Mart 2010 | 19:13
    Merhaba arkadaşlar bu benim ilk yazım başarınız başarımızdır sivaslı biri olarak canı gönülden sizleri destekliyorum ve inanıyorumki mutlu sona çok yakınsınız. Stadınızın yerinin değişmesi ve sizin gibi büyük bir taraftara yakışır olması kanımca daha güzel olur çünkü dışarda oynamak çok zor
    • Vedat Akcakoca
    26 Mart 2010 | 17:59
    Sevgili teksas ailesi, düsünceleriniz ve yorumlariniz icin sizlere ne kadar tesekkur etsem azdir. Bir arkadas diyorki; Atatürk stadyumunun betonarme ömrü dolmus. Beyler ayip oluyor1. Betonarmenin ömrünün dolmasi 50-60 yildan sonra baslar. 2. Bursasporun kurulus yili 1963 tür. Bursa stadyumunda ilk kurulan tirübünde simdiki vip olan. Daha sonra karsisina acik yapilinca üstü kapatilan. Eski ismi ile kapalidir. Sonra simdiki ismi teksas olan, eskiden kale arkasi denen tiribündür. Sonra yeni kale arkasi daha sonrada yan aciklar yapilmistir. Ki stadyumumuz her 10 yilda bir revizyona ugramis. Büytülmüstür. Eski olan betonlar desteklenmis, yenilenmis, tribünler 80 li yillarda büyütülmüstür. Her yenileme yani resterasyon asamasinda stadyumun tirübünleri incelenmis, zayif noktalar varsa desteklenmis tir. En son resterasyonda 80 li yillarin baslarinda stadyumun seyirci kapasitesi arttirilken olmustur. Zayif bölümler tamamen yikilip, tamami ile yeniden yapilmistir. Örnek bu günkü ismi ile teksas eski ismi ile eski kale arkasi. Bu yazilara inanmayanlar. Mimarlar ve mühendisler odasina basvursun. Gerekli bilgileri alacaklardir. Biz stadyumun yikilmasina karsi degiliz. Tasinmasina karsiyiz. Stadyumda bir loca birakilir eski yapidan. Gerisi tamamen yeniden yapilir. Ben almanyada yasiyorum. Almanyada hic bir stadyumun yeri degismedi. Isimlerini degistirdiler. Cunku onlarin bir Atatürkü yokki, bir ismet inönüsü yokki. Parayi veren sponsorun ismini verdiler misal veltnis arena diye. Ama stadyumlarinin yerini asla degistirmediler. Defalarca yazdim kültürparka 100 metre girseniz. Atatürk stadyumu icin gerekli olan alan fersah fersah yeter diye. Milleti evinden barkindan etmek cokmu daha kolay. Yoksa arsa spekülatörleri acemlerde arsalari kapattida, iki yönlü bir kazancmi saglanacak. Atatürk stadyumunun oldugu yere büyük bir gökdelen, acemlerdeki milletten ucuza toplanan arazi, birinciyi ucuza kapatip yerine yuzde bin, on bin kar etmek. Ikincidede milletin arazisini ucuza kapatip, devlete pahaliya satmak. Oradan gelen parayla bir sermaye yapip Atatürk stadyumunu kapatmak olmasin sakin amac?
    • Arif
    26 Mart 2010 | 17:17
    Arkadaşlar şampiyonlugumuzu kutlamaya baslayalım bunları dusunun yaa brakın stadı da buyuklerımız dusunsun bız bırlık olalım Bursasporu basarıya goturelım beledıye baskanımız akılı adamdır yapacagı projeler emınımkı bızım adımıza Bursaspor ıcın cok daha mantıklı ve guzel olacak mamuşalı arif
    • Taner
    26 Mart 2010 | 17:10
    Takım şampiyonluğa gidio siz orda mı burda mı muabbeti yapiosunuz adamlar sölüyo işte burda olursa 32 binden yukarı olmas diolar veledromda 42 bin olucak daha geniş daha ferah ve ulaşım bakımından daha ii bence veledrom sonrada Atatürk stadınıda bi düzenleme yapılır Bursadan bi ikinci takım çıkacak kapasite varrr.
    • Murat
    26 Mart 2010 | 16:45
    Bursa futbol kültürü hakkında biri bi şey söylemiş. Hocam ankarada olduğun için pek bilgin yok sanırım, benim yaşım 36 ve bu yaşa kadar stadyumda her bölümde maçlara gittim, ne yazık ki tribün kültürü sadece teksas tayfasından oluşmuyor Bursada ya da başarının peşinden gelen Bursasporlulardan. Stadyum kalkarsa hiçbir zaman eski havası olmaz, biraz gözlerinizi açın, buradaki bildiri Bursasporun başarısına etki etmez. Ama adamlar Bursasporun en az 50-60 senelik geleceğini ipotek altına alıyor siz hala bu seneki başarı için sesiniz çıkmasın diyorsunuz. Siz böyle yapmaya devam edin, semeri vuran çok olur.
    • Akif
    26 Mart 2010 | 16:34
    Adamlar 35 bin yerine 43 binlik stad yapıcaz diyolar bide daha gelişmiş olacak diyolar şurda verilen bildiriye bak bu Bursaspor taraftarlığı değil tamamen düşmanlığıdır şampiyonluk yolunda olan takımımıza verilecek en büyük zarardır. Gerçek Bursaspor taraftarı o stad antartikadada olsa gelir. Artı eski stadın yerine yapılacak artık alışveriş merkezimi olur işmerkezimi olur büyük maddi kazanım demek bu bildiriyi yayınlayan arkadaş nasıl bunu dikkate almaz bundan 3 sene önce 1 trilyonu bulmak icin gimanın ordaki otoparkı satmayı düsünürken simdi 10 numara 5 yıldız stadlardan ve Bursaspor için büyül düşünceler içindeyiz. Bu stad nereye yapılırsa yapılsın yapılsında. Fakat dediğim gibi bildiriyi yayınlayan arkadaşı görevden alırlarsa bunada çok sevinicem Bursaspor büyüktür taraftarıda büyüktür böyle ufak şeylerle ortalığı bulandırmanın hiç bir anlamı yok hele ki belediye baskanımızın her macında bizim yanımızdayken ve belediye bütcesinin önemli bir kısmını Bursaspora ayırmısken.